Margrét Sara Guðjónsdóttir

In the Blind Spot

A woman standing in front of a red stage curtain, facing from the camera.

Photo: Benjakon.

Må 11.4.2016, 20:00-21:00, MDT

Ti 12.4.2016, 20:00-21:00, MDT

“In the Blind Spot” takes the notion of letting go as its starting point and leads the body to the edge of collapse and utter surrendering. It strives to transform the supposed weakness of the spent body into something positive and celebrate it as the refusal of the achievement imperative, the fullness of its fragility revealing the unseen location of the non-resistant resistance. “In the Blind Spot” expounds a very physical movement language, extracting the usual limits of identity and (self) assertion by its very softness. With limitless non-aggression it reveals and provokes simultaneously. The project radically puts the singular body as the centre piece. As if under a magnifying glass, hidden insides are brought to light.

The performance “In the Blind Spot” belongs to the “Blind Spotting Performance Series” launched in 2014 by Margrét Sara Guðjónsdóttir. It is simultaneously the a commissioned first part of Angela Schubot’s 2015 solo trilogy “Körper ohne Macht” (Powerless Bodies).

The Blind Spotting Performance Series

“In the Blind Spot” takes the notion of letting go as its starting point and leads the body to the edge of collapse and utter surrendering. It strives to transform the supposed weakness of the spent body into something positive and celebrate it as the refusal of the achievement imperative, the fullness of its fragility revealing the unseen location of the non-resistant resistance. “In the Blind Spot” expounds a very physical movement language, extracting the usual limits of identity and (self) assertion by its very softness. With limitless non-aggression it reveals and provokes simultaneously. The project radically puts the singular body as the centre piece. As if under a magnifying glass, hidden insides are brought to light.

The performance “In the Blind Spot” belongs to the “Blind Spotting Performance Series” launched in 2014 by Margrét Sara Guðjónsdóttir. It is simultaneously the a commissioned first part of Angela Schubot’s 2015 solo trilogy “Körper ohne Macht” (Powerless Bodies).

Margrét Sara Guðjónsdóttir

Margrét Sara Guðjónsdóttir är född och uppvuxen på Island. Hon studerade dans vid Artez University of Arts i Arnhem och Amsterdam. Vid sidan av hennes performativa samarbeten med flera konstnärer i Europa, har Margrét Sara medverkat i stiftningen av Panic Productions på Island tillsammans med dansaren och koreografen Sveinbjörg Þórhallsdóttir. Panic Productions var aktivt mellan 2004 – 2009 och producerade och initierade performativa projekt med stort fokus på internationella samarbeten. Margrét Sara har turnerat internationellt med sina egna verk sedan 2010 och lever och arbetar för tillfället i Berlin. Att visa på intimitetens politiska nivåer är ett centralt tema inom hennes koreografiska arbete, medan hon samtidigt arbetar med och utforskar hur former för patologi ur den socialpolitiska kroppen tar sig uttryck inom våra egna kroppar. Margrét Sara har samarbetat med en fast grupp performers under de senaste fem åren och ljudlandskapet som ackompanjerar hennes verk är exklusivt skapat av och med Peter Rehberg (PITA), elektronisk kompositör och chef för skivbolaget Editions MEGO, Österrike. I 2015 tilldelades Margrét Sara ett konstnärsresidens på Cullbergbaletten i Stockholm, och i 2017 skapade hon sitt andra beställda verk för kompaniet. Tidvis undervisar hon dansarna i Iceland Dance company, på institutionen för dans vid Universitet på Island, på kandidatprogrammet i dans vid DOCH i Stockholm och på institutionen för koreografi vid Helsinki Universitet.

Läs mer →

Regi, koreografi, kostym och scenografi

Performer

Tack till

Zohar Frank

Kompanimanagement & PR

björn & björn

Samproduktion

Angela Schubot i samarbete med SOPHIENSÆLE, HAU Hebbel am Ufer, CDC Uzès Danse, Theater Freiburg, Schwankhalle Bremen och ImPulsTanz Wien, MDT Stockholm

Finansierat av

the Hauptstadtkulturfonds

Med stöd av

Tanzfabrik Berlin och ada Studio

Visa fler